Søstrene Grene skaber kø med nyt sortiment

Home/Søstrene Grene skaber kø med nyt sortiment
Søstrene Grene skaber kø med nyt sortiment 2017-04-03T11:18:15+00:00

SØSTRENE GRENE

SKABER KØ MED NYT SORTIMENT

Smarte løsninger til indretning af boligen hitter og tiltrækker en helt ny målgruppe

Hvis det findes, så har Søstrene Grene det. Alt muligt spændende, sjovt og praktisk smånips. Søstrene Grene er kendt for det utraditionelle sortiment, og det bliver der ikke ændret på. Derimod er nye, smarte løsninger til indretning af boligen et supplement og nyt hos Søstrene Grene, og successen er i bogstaveligste forstand til at få øje på.

– Vi lancerer to store interiør-kampagner om året – én om foråret og én om efteråret, og når vi har lanceret datoen, står kunderne i lange, lange køer gennem store dele af centret, smiler indehaver af Søstrene Grene i METROPOL Shopping-Center, Flemming Jensen, der har drevet butikken på franchise-basis i næsten fire år.

SORTIMENT UDVIKLES

– De små, hyggelige produkter beholder vi, mens sortimentet af borde, stole og andre indretningsløsninger vokser og udvikles løbende, så i vores butik udnytter vi hver eneste kvadratcentimeter. Faktisk kunne vi godt bruge mere plads i takt med, at der kommer flere og flere af de lidt større varer i butikken, påpeger Flemming Jensen, der også noterer, at den typiske kundegruppe så småt er ved at ændres.

– Mens de traditionelle varer, som Søstrene Grene er kendt for, i høj grad tiltrak et yngre publikum, inklusiv meget unge piger som altid kan finde en veninde-eller fødselsdagsgave hos os, så tiltrækker vores interiør-løsninger et noget ældre publikum, således at målgruppen nu typisk består af kvinder mellem 20 og 50 år.

– Kunderne skal ikke være nervøse for, at det sortiment, som de altid har fundet hos Søstrene Grene, vil forsvinde. Det gør det ikke, for selv om møblerne naturligvis fylder mere, så har vi både nærlager og fjernlager i kælderen, hvor vi opbevarer møblerne, forklarer Flemming Jensen, der også driver Søstrene Grene i Frederikshavn.

Mens de helt store interiør-kampagner således søsættes forår og efterår, så tilføjer Flemming Jensen, at der kommer nye varer hver eneste uge, og at der således sker masser af nyt i butikken løbende henover året.

FASTE KUNDER

– Vi har rigtig mange faste kunder fra hele Vendsyssel, som kommer tit for lige at se, om der skulle være sket noget nyt, og de synes, at vores butik i Hjørring er lidt huleagtig med de mørke farver på væggene og klassisk musik i højttalerne. De synes, at butikken er hyggelig, og det er vi selvfølgelig både glade for og stolte over. Med 52 butikker i Danmark og 190 i alt på verdensplan har Søstrene Grene siden åbningen af den første butik i 1973 udviklet sig til en konceptbaseret kæde, hvor kunderne i vid udstrækning kan forvente at finde det samme sortiment, uanset om de besøger en af kædens butikker i Kolding eller i Hjørring.

EGET FINGERAFTRYK

– Men som franchise-indehaver er jeg rigtig meget medbestemmende om det sortiment, som vi fører i netop vores butikker. Konceptet er ikke strammere, end at jeg gerne må sætte mit eget fingeraftryk på butikkerne, så det er slet ikke sikkert, at kunderne får den helt samme oplevelse i Hjørring som i Aarhus. Økologi og fair trade med fokus på mennesker og bæredygtighed gennemsyrer dog hele kæden og organisationen. Det er værdier, som vi deler og selvfølgelig også lever op til, men indenfor rammerne har vi meget store muligheder for at skabe vores egen version af Søstrene Grene, understreger Flemming Jensen.