Pick’n’mix – sund og frisklavet fastfood

Home/Pick’n’mix – sund og frisklavet fastfood
Pick’n’mix – sund og frisklavet fastfood 2017-03-06T20:45:54+00:00

SUSHIMANIA er med sin 10. restaurant blevet en del af ­METROPOL ShoppingCenter

Den japanske nationalret sushi har for alvor angrebet de danske smagsløg. ­Sushi adskiller sig fra traditionel fastfood, fordi den er mager og sund. Men også ved at den er et lynhurtigt og væsentligt mere lækkert alternativ til den slatne madpakke med to halve.
SUSHIMANIA er et spændende, nordjysk sushi-koncept, der har gjort sushi endnu mere attraktivt som den hurtige frokost- eller aftensmad. Konceptet er udviklet af Sinne og Peter Lagrolet, der netop har åbnet den 10. sushi-restaurant, nemlig i METROPOL ShoppingCenter mellem Fona og Søstrene Grene.

Fleksibelt
– Vi begyndte at arbejde med sushi for 10 år siden, og for seks år siden udviklede vi SUSHIMANIA-konceptet, hvor kunderne får en mere fleksibel og overskuelig tilgang til sushi. Vores produkter er delt op i fire priskategorier, hvor der, uanset prisen, ikke er gået på kompromis med kvaliteten. Priserne svinger fra to stykker til 10 kroner over to for 15, to for 20 til to for 25 kr. De dyrere kvaliteter er blot mere luksuriøse end de billigere, og så er fidusen, at kunden selv kan mixe de forskellige kvaliteter. Det er fx helt i orden at bestille to af de billigste sammen med fire af de dyreste, og derfor kalder vi også konceptet pick’n’mix – altså hent og mix, forklarer Sinne Lagrolet.

Bæredygtighed
– Vores sushi bliver tilberedt af primært asiatiske kokke – alle med mange års erfaring. Desuden har vi hos SUSHIMANIA

fokus på bæredygtighed og tager ansvar i forhold til den verden, vi lever i. Vores fisk og skaldyr er således certificeret af organisationerne Friend of the Sea, MSC og ASC. Organisationerne har alle det tilfælles, at de stiller en række krav til, hvordan fiskeriet foregår for dermed at sikre, at de fisk og skaldyr, vi benytter, ikke er udrydningstruet, understreger Sinne Lagrolet.

Superplacering
– Vi har fået en superplacering med stor synlighed. Med fælles­areal udenfor ­butikken kan kunderne sætte sig og nyde maden, og så ligger vi optimalt i forhold til opgang fra parkeringskælderen for de kunder, der ønsker at tage maden med hjem, påpeger Sinne Lagrolet.
SUSHIMANIA følger METROPOLs åbningstider, men Sinne Lagrolet er ikke ­afvisende overfor at udvide åbningstiden, hvis der er mulighed for det.